Herr Koch spielt

Noah Rieser Stubborn Devices

Peter Koger Babelizer

Abusing Sylvia Patachronique 36Projectcell
Abusing Sylvia Example Patachronique 36Projectcell

arguing endlessly about something inherently agreed upon

Elaine W. Ho & Nina Schuiki

 

 

20.01. - 28.02.2016

Eröffnung/Opening: 19.01.2016 | 19:00

Operngasse 36 | 1040 Wien

It was as if they were arguing endlessly about something that they inherently agreed upon. Things go like that sometimes, because it is not always so clear where things fit together and where they fall apart.

 

 

Der Innenraum wird als begrenztes Feld der Interaktion unterschiedlicher Kanäle - Licht und Ton - genutzt.

 

Die Möglichkeit der Verortung der kommunizierenden Systeme bietet dem Rezipienten einen – zumeist dem Zufall geschuldeten – Zugang zu den erweiterten Zusammenhängen, die für die interagierenden Medien nicht zu dechiffrieren sind.

Der spezifische Austausch der Medien bzw. der Verlauf und die Steuerung ihrer Kommunikation kann dementsprechend analog zum Phänomen eines stetig scheiternden Informationsaustauschs gelesen werden:

Interpretiert die Rezipientin die differenten Sprechweisen der Ton- und Lichtereignisse als kommunikativen Prozess, kann bei arguing endlessly about something inherently agreed upon inhaltliche Übereinstimmung beobachtbar werden.

So wird hier – beinahe beiläufig – auch die Feststellung des autopoietischen Charakters von Kommunikation nachvollzogen, also dass Kommunikation in erster Linie Folgekommunikation generieren soll.

 

Jasmin Raphaela Schabert

 

 

 

It was as if they were arguing endlessly about something that they inherently agreed upon. Things go like that sometimes, because it is not always so clear where things fit together and where they fall apart.

 

 

The work of Elaine W. Ho and the work of Nina Schuiki can both be described as site-conditioned, though the common point of departure journeys into highly disparate artistic vocabularies. Taking this as the impetus for their collaboration at 36|Projectcell, light and voice become the subjects within the bare minimum of an art space, forming a body to contain the misplaced dynamics of a conversation. Perhaps they do not speak the same language at all, but by virtue of the happenstance of the third, subject-viewer, site re-enters in a critical motion by which a conversation suddenly makes sense again.

Elaine W. Ho (HK/USA) arbeitet an der Schnittstelle von zeitbasierter Kunst, urbaner Praxis und Design. Ihr vielschichtiges Vokabular untersucht Möglichkeiten unterschiedlicher Mikropolitiken und Subjektivitäten einer intimen, vernetzten Produktion. Den Akt des Beschreibens übersetzt sie in eigene Sprachstrukturen, — als Gesten, Dokumentationen oder Biographien. Sowie auch im Experiment HomeShop, ein von Künstlern organisierter Projektraum in Peking, den sie 2008 initiierte und der bis 2013 aktiv war. Sie war unter anderem Stipendiatin am Institut für Raumexperimente in Berlin (2014) und kollaboriert gemeinsam mit HK Farm und Spring Workshop Hong Kong (2015) als Herausgeberin und Künstlerin eines Buchprojektes. Gerne trinkt sie Kaffee und Tee zusammen gemischt und veröffentlicht regelmäßig Beiträge auf www.iwishicoulddescribeittoyoubetter.net.

http://www.indexofho.net

 

 

Nina Schuikis Konzeptkunst „verhandelt mit ihren subtilen Installationen und ephemeren Interventionen die grundlegende Frage nach dem Material der Kunst“ (Akiko Bernhöft) Resultierend aus ihrer Fähigkeit sich ganz auf den jeweils räumlich-temporalen und historischen Kontext einlassen zu können, entlockt sie den Orten und Situationen etwas, was ihnen zwar eingeschrieben ist, sich aber oftmals unserer Aufmerksamkeit entzieht.
Schuiki, geboren 1983 in Graz/Österreich studierte Bildende Kunst an der Universität der Künste Berlin und an der Universität für Angewandte Kunst Wien. Von 2012 bis 2014 war sie Teilnehmerin am Institut für Raumexperimente in Berlin.

www.ninaschuiki.org

 

 

Elaine W. Ho (HK/USA) works between the realms of time-based art, urban practice and design, using multiple vocabularies to explore the micropolitics, subjectivities and alter-possibilities of an intimate, networked production. The act of describing takes on a number of forms—a kind of grammar, a documentation, a gesture, a biography—or an experiment in Beijing known as HomeShop. She is the initiator of the artist-run space, active from 2008-2013, and continues to ask questions about the sociopolitics of syntax, more recently as fellow at the Institut für Raumexperimente (Berlin, 2014) and editor & collaborating artist for the three-day embodied knowledge HK FARMers’Almanac spontaneous book event (Spring Workshop Hong Kong, 2015). She likes to drink coffee and tea mixed together and is a frequent contributor at www.iwishicoulddescribeittoyoubetter.net.

http://www.indexofho.net

 

 

Nina Schuikis creates performative situations and installations through which she negotiates the conditions of perception, history and the memory of spaces. Her work is characterized by a subtle and ephemeral language which visualizes details and contexts of space that often escape our attention. Schuiki was born in Graz, Austria, and studied Fine Arts at the University of the Arts Berlin and Photography at the University for Applied Arts. From 2012–2014 she was a participant of the Institute for Spatial Experiments in Berlin.

www.ninaschuiki.org

#05 der Serie the stranger

Organisiert von Hui Ye | THE MOMENT COLLECTIVE

 

Herzlichen Dank an Paul Gründorfer, Veronika Mayer, Christine Schörkhuber und Lion Fink für die Unterstützung.

 

 

#05 from the stranger series
organized by Hui Ye | MOMENT COLLECTIVE

 

Special thanks to Paul Gründorfer, Veronika Mayer, Christine Schörkhuber, Sabine Schuiki and Lion Fink.